Perspectiva de futuro, patrones de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes universitarios mexicanos

Martha Leticia Gaeta González, Margarita Espinosa Jiménez, María de Lourdes Reyes Vergara, María Isabel Gutiérrez Niebla, Mariela Lourdes González Rabino, Yuriko Teresa Benítez Ríos, Ligia García

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The purpose of this study was to analyze the relationship between future perspective, the adoption of different learning patterns, and academic performance of university students. Participants were 175 students, average age 20, who responded to the Time Perspective Inventory (ZTPI) and the Inventory of Learning Styles (ILS). Results show that learning patterns play a mediating role between future perspectives and academic performance. We suggest the promotion of more equitable teaching contexts that affect the adoption of learning patterns aimed at understanding of meanings.

Título traducido de la contribuciónTime perspective, learning patterns and academic achievement in Mexican University students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)9-31
Número de páginas23
PublicaciónEstudios Sobre Educacion
Volumen39
DOI
EstadoPublicada - 1 oct 2020

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020 Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra. All rights reserved.

Palabras clave

  • Future perspective
  • Higher education
  • Learning patterns
  • Self-regulated learning

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Perspectiva de futuro, patrones de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes universitarios mexicanos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto