Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento

Título traducido de la contribución: Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento

José Pablo Escobar*, Marcela Tenorio

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Specific learning disabilities include a group of conditions classified as neurodevelopmental disorders, which imply a genetic cause with differentiated cognitive-behavioural expression influenced by environmental characteristics. This manuscript presents a theoretical review of causes, identification, and support alternatives for children with specific learning disorders including dyslexia, dyscalculia and dysgraphia. This is a review prepared for mental health workers and teachers and it is focused on facilitating their understanding of the basic mechanisms related with these conditions including phonological awareness and executive functions. A strong suggestion to explore evidence-based practices as the way to support people with learning disabilities is presented, in the context of personal-centered programs with a focus on human rights.

Título traducido de la contribuciónTrastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)473-479
Número de páginas7
PublicaciónRevista Medica Clinica Las Condes
Volumen33
N.º5
DOI
EstadoPublicada - 1 sep. 2022

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento'. En conjunto forman una huella única.

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