Pluralismo y libre Competencia en el mercado de la televisión y radiodifusión: El Caso Chileno

P. Anguita Ramírez, M. J. Labrador Blanes

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

The study analyzes the constitutional and legal regime applicable to the market of social media in Chile subject to state concession and the decisions made by the entities in charge of ensuring free competition in sales and acquisition operations. The research, according to the evidence obtained, highlights in its conclusions, the insufficiency of said institutionality in the adequate regulation of a market especially relevant for the exercise of freedom of expression in the context of a democratic society.

Título traducido de la contribuciónPluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: The Chilean case
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)11-32
Número de páginas22
PublicaciónRevista de Comunicacion
Volumen18
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2019 University of Piura. All Rights Reserved.

Palabras clave

  • Free competition
  • Market
  • Media
  • Pluralism
  • Regulation

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Pluralismo y libre Competencia en el mercado de la televisión y radiodifusión: El Caso Chileno'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto