Pesimismo antropológico, comercio y economía: De Hobbes a Montesquieu

Matias Leiva*

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In this article we will approach Hobbes’ anthropological considerations about the new ways of understanding human nature in the modern era and, therefore, economy and commerce. We will try to show the reception of Hobbes’ anthropology in Montesquieu and prove it was used as base for the construction of a model of society based on commerce. Then, we will argue that, in Montesquieu’s theory, it was discovered that passions could be used so they may have a positive effect on economy and commercial development. Finally, we will consider the problems and difficulties that rise from such a proposal and the anthropological implications it has.

Título traducido de la contribuciónAnthropological Pessimism, Commerce, and Economy: From Hobbes to Montesquieu
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)453-473
Número de páginas21
PublicaciónRevista de Filosofia (Venzuela)
Volumen38
N.º98
DOI
EstadoPublicada - 2021

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2021, Universidad del Zulia. All rights reserved.

Palabras clave

  • Anthropology
  • Commerce
  • Economy
  • Human nature
  • Passions

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Pesimismo antropológico, comercio y economía: De Hobbes a Montesquieu'. En conjunto forman una huella única.

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