Personalidad de marca de los partidos políticos en Chile: Una mirada desde los ciudadanos más jóvenes

Rodrigo Uribe, Cristian Buzeta, Javiera Reyes

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

This study examines the adequacy of the notion of brand personality (Aaker, 1997) in the field of Chilean political parties, measuring their perception in a sample of university students. It is shown that this concept has an adequate validity of construct and reliability, observing a structure of five dimensions (honesty, capacity, up-to-date, energy and uniqueness) similar to that reported in previous studies (Smith, 2009). Additionally, an exploratory analysis of three political parties (left, center and right) is presented, finding deficient perceptions of these, with relevant differences according to the political self- positioning and socioeconomic level of the interviewees.

Título traducido de la contribuciónBrand personality of political parties in Chile: A view from the youngest citizens
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)89-104
Número de páginas16
PublicaciónCuadernos.info
N.º41
DOI
EstadoPublicada - dic. 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Branding
  • Political communication
  • Political marketing
  • Political parties

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Personalidad de marca de los partidos políticos en Chile: Una mirada desde los ciudadanos más jóvenes'. En conjunto forman una huella única.

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