Looking for the audiences: The effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation

Título traducido de la contribución: En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios

Rodrigo Uribe*, Cristian Buzeta, Daniel Hurtado

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In the context of a natural experiment, this study explores the effect on audiences as a result of a change in the style of the newscasts (friendlier delivery) and in the scheduling strategy (partial counterprogramming), which have not been reported by the previous literature. Two dependent variables are examined in this paper: Audience size and loyalty. Findings demonstrate the significant role of partial counterprogramming in changing both the total size of the audience and loyalty in all of the socio-demographic segments studied. Finally, audience program loyalty decreases when friendlier format elements are used. Results are discussed in terms of their implications for media management theory and the broadcasting industry.

Título traducido de la contribuciónEn busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)151-159
Número de páginas9
PublicaciónInnovar
Volumen21
N.º42
EstadoPublicada - 2011
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramaciõn parcial y un estilo más amigable de los noticiarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto