Experience in the Use of a Digital Platform for the Practice of Reading Comprehension and Vocabulary: Perception of Elementary School Students

Título traducido de la contribución: Experiencia en el uso de una plataforma digital para el ejercicio de la comprensión lectora y el vocabulario: percepción de estudiantes de primaria

Camila Ignacia Roth Soracco, Francisca Valenzuela Hasenohr, Pelusa Orellana

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This study uses mixed methods to explore the experience of using a digital platform for reading comprehension and vocabulary based on the perception of students in Chilean elementary education. 493 surveys completed by students in 3rd, 4th, 5th and 6th grade from private subsidized schools were analyzed. Responses were also complemented with input from a focus group with 17 students in the same classrooms. Results indicate that the majority of students positively perceive the use of the digital platform, indicating that it was an aid to improve their reading comprehension. Findings confirm that online deliberate practice tools can help students improve their reading skills.

Título traducido de la contribuciónExperiencia en el uso de una plataforma digital para el ejercicio de la comprensión lectora y el vocabulario: percepción de estudiantes de primaria
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)1-41
Número de páginas41
PublicaciónInvestigaciones sobre Lectura
Volumen2020
N.º14
DOI
EstadoPublicada - 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, Asociacion Espanola de Comprension Lectora. All rights reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Experiencia en el uso de una plataforma digital para el ejercicio de la comprensión lectora y el vocabulario: percepción de estudiantes de primaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto