A study of the relationship between musical perception skills and phonological awareness in Spanish

Título traducido de la contribución: Estudio de la relación entre habilidades de percepción musical y conciencia fonológica en el Español

Angela Abello, Paulina Sofía Arango, Ricardo Rosas Díaz*

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

In this study the relationship between skills to distinguish musical variables and phonological awareness was studied in children between six and eight years of age. Previous studies in English report a connection between these skills; however, no studies of this kind have been done in Spanish. The results of this study indicate that this relationship does not exist in Spanish. This difference relates to the orthographic characteristics of these languages (opaque vs. transparent), and the implications of these results for reading learning are discussed.

Título traducido de la contribuciónEstudio de la relación entre habilidades de percepción musical y conciencia fonológica en el Español
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)662-672
Número de páginas11
PublicaciónEstudios de Psicologia
Volumen35
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2014 Fundacion Infancia y Aprendizaje.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estudio de la relación entre habilidades de percepción musical y conciencia fonológica en el Español'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto