A heuristic approach to a lot sizing and pricing multiproduct, multiperiodand discrete time model

Rosa G. González-Ramírez, Neale R. Smith, Ronald G. Askin

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This work presents an optimization method to solve a multi productcapacitated lot sizing problem with pricing. In this way, prices and inventorydecisions are coordinated. A heuristic methodology based on a modified versionof a Dantzig-Wolfe decomposition approach is proposed. Experimental results incomparison to CPLEX 11.1 are reported. ICIC International
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)489-494
Número de páginas6
PublicaciónICIC Express Letters
Volumen3
N.º3
EstadoPublicada - 1 sept. 2009

Palabras clave

  • Capacity
  • Inventory
  • Lot sizing
  • Pricing
  • Profit maximization

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'A heuristic approach to a lot sizing and pricing multiproduct, multiperiodand discrete time model'. En conjunto forman una huella única.

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