Ética en la educación universitaria: Sobre la nueva política disciplinaria de la Universidad de los Andes, Chile

Orlando Poblete Iturrate, Francisco Javier Lavín Infante, Rodrigo Andrés Guerra Espinosa

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Since its incorporation, it is interesting to carry out an analysis of the new regulations for undergraduate students at the Universidad de los Andes, Chile. The article studies the characteristics of this code of ethics according to the literature available on the subject and examines the matter from two angles: the first, oriented towards the dogmatic justification of its inclusion as university regulations, and the second, as part of compliance with a specific student graduation profile. After the analysis of these two perspectives, from a dogmatic, analytical and jurisprudential methodology, the text ends with a balance and conclusion of the challenges of implementing this policy in other universities.

Título traducido de la contribuciónEthics in university education: On the new disciplinary policy of the Universidad de los Andes, Chile
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)207-226
Número de páginas20
PublicaciónRevista Pedagogia Universitaria y Didactica del Derecho
Volumen10
N.º2
DOI
EstadoPublicada - dic. 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2023 Universidad de Chile. All rights reserved.

Palabras clave

  • Ethics code
  • ethics training
  • professional training
  • service learning
  • university policy

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Ética en la educación universitaria: Sobre la nueva política disciplinaria de la Universidad de los Andes, Chile'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto