Projects per year
Organization profile
Organization profile
La Faculta de Ciencias Económicas y Empresariales de UANDES busca posicionarse como un referente de excelencia en las ciencias económicas y empresariales, basada en la investigación científica y la formación integral del alumno. De allí que tenga como visión formar profesionales con sólidos fundamentos en las ciencias económicas y empresariales, que se caractericen por su rigor técnico y proceder ético en los negocios, respetando a las personas y sirviendo responsablemente a la sociedad.
Organization profile
La Faculta de Ciencias Económicas y Empresariales de UANDES busca posicionarse como un referente de excelencia en las ciencias económicas y empresariales, basada en la investigación científica y la formación integral del alumno. De allí que tenga como visión formar profesionales con sólidos fundamentos en las ciencias económicas y empresariales, que se caractericen por su rigor técnico y proceder ético en los negocios, respetando a las personas y sirviendo responsablemente a la sociedad.
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
FONDECYT REGULAR - 1241616: Market Power and Labor Market Outcomes
Garcia Marin, Á. F. (Principal Investigator)
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID)
1/04/24 → 31/03/27
Project: Research
-
FONDECYT REGULAR - 1240442: CLIMATE FINANCE AND SUSTAINABILITY IN CHILE
Larrain Errázuriz, M. (Principal Investigator) & Aldunate Anfossi, F. (Co-Investigator)
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID)
1/04/24 → 31/03/28
Project: Research
-
FONDECYT REGULAR - 1240859: Learning in primary and secondary financial markets
Goncalves Pereira, A. E. (Principal Investigator)
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID)
1/04/24 → 31/03/28
Project: Research
-
Beyond rule-based ethics: Learning from Covid-19 to promote a culture of integrity in Mexico
Scalzo, G., Gallardo, Y. & Pinto-Garay, J., 14 Oct 2024, Organizational Corruption, Crime and Covid-19: Upholding Integrity and Transparency in Times of Crisis. Taylor and Francis, p. 259-269 11 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Changes in social norms during the early stages of the COVID-19 pandemic across 43 countries
Andrighetto, G., Szekely, A., Guido, A., Gelfand, M., Abernathy, J., Arikan, G., Aycan, Z., Bankar, S., Barrera, D., Basnight-Brown, D., Belaus, A., Berezina, E., Blumen, S., Boski, P., Bui, H. T. T., Cárdenas, J. C., Čekrlija, Đ., de Barra, M., de Zoysa, P. & Dorrough, A. & 62 others, , Dec 2024, In: Nature Communications. 15, 1, 1436.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access5 Scopus citations -
Chile: Exploring the Media Landscape in the Digital Age
Kimber, D. & Leiva, R., 1 Jan 2024, Media Compass: A Companion to International Media Landscapes. wiley, p. 230-239 10 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
Prizes
Activities
- 2 Visiting an external academic institution
-
École des hautes études en sciences sociales
Soto, Á. (Visiting researcher)
2019Activity: Visiting an external institution › Visiting an external academic institution
-
Universidad de Montevideo
Soto, Á. (Visiting researcher)
2018 → 2019Activity: Visiting an external institution › Visiting an external academic institution